Ons onderwijs

Om je te kunnen bewegen in deze wereld, heb je een basis nodig: lezen, taal, rekenen en schrijven noemen we de basisvaardigheden. Wij hebben een klassenorganisatie waarbij de leerlingen zich op gedifferentieerde wijze met moderne methodes deze vaardigheden eigen kunnen maken.

Lesgeven

Onze school heeft rond de 135 leerlingen. We werken t/m groep 6 in gecombineerde groepen. Jongere en oudere leerlingen leren zo van elkaar.

De leerkrachten zijn gewend, om gedifferentieerd aan beide groepen les te geven volgens een vast systeem van zelfstandig werken en instructietijd. Daarbij maken ze gebruik van het Edi model (Effectieve Directie Instructie). Door de inzet van extra krachten, realiseren we regelmatig roostertijd om groepen apart instructie te geven.

We streven ernaar dat de kinderen zich op basis van positieve en hoge verwachtingen, zo goed mogelijk ontwikkelen binnen de eigen mogelijkheden.

Daarbij maken wij ons sterk om met het team een doorlopende structuur te realiseren in de groepen zowel in de aanpak en manier van werken als in houding en verwachtingen van de leerkracht naar leerlingen. De leerkrachten zorgen voor de juiste begeleiding. Daar waar nodig, is er extra ondersteuning.

PBS

Wij gaan uit van een positieve aanpak. Door te complimenteren, gewenst gedrag te belonen en verwacht gedrag te benoemen, laten we kinderen in een veilige sfeer groeien. Dit doen we door actieve lessen te geven met ‘Zo doen we dat’. Door als team op een gelijke wijze kinderen aan te spreken.

De jongste kinderen

In de kleuterbouw sluit de leeromgeving aan op het thema dat centraal staat en zijn er gevarieerde materialen beschikbaar voor de leerlingen waarmee zij kunnen spelen, werken en ontdekken. Daarbij maken wij gebruik van verschillende (thema)hoeken. De lessen worden doelgericht gegeven vanuit het programma Mijn Kleutergroep. Dmv observaties vanuit de behandelde doelen, houden we zicht op de ontwikkeling van elk kind.

Illustratie in footer