Waar staan wij voor

Respect, veiligheid en vertrouwen. Op Het Spectrum leren kinderen vanuit een positieve houding dat zij er met al hun mogelijkheden en talenten als persoon mogen zijn.

Visie

De basis van ons onderwijs is een prettig en veilig leef- en leerklimaat, met heldere regels en afspraken, waar we elkaar positief aanspreken en waarin kinderen zich goed voelen als voorwaarde om te kunnen groeien en leren. Op onze school leren wij met elkaar en van elkaar. Wij zorgen voor gerichte instructies en zetten ons in om leerlingen te begeleiden, te stimuleren en verder te helpen. We streven ernaar dat ieder zich, op basis van positieve en hoge verwachtingen, zo goed mogelijk kan ontwikkelen, zowel cognitief als sociaal, binnen de eigen mogelijkheden.

Kernwaarden

Respect, veiligheid en vertrouwen: dat zijn de drie kernwaarden waar we voor staan als basis om in veiligheid tot ontwikkeling te komen. Wij geven onderwijs in een prettig en veilig leef- en leerklimaat, met heldere regels en afspraken, waar we elkaar positief aanspreken en waarin kinderen zich goed voelen als voorwaarde om te kunnen groeien en leren. Wij maken gebruik van het programma PBS (Positive Behaviour Strategy).

Identiteit

Wij zijn een katholieke school die open staat voor iedereen. Dit betekent dat wij wel aandacht besteden aan de verschillende festiviteiten die horen bij het Katholieke geloof, zoals Kerst, Pasen, maar niet aan geloofsoverdracht doen en ook niet bidden op school. Dat zien we als verantwoordelijkheid voor ouders.

Gezonde school

Gezonde leerlingen presteren beter. Daarom willen we graag samen met u inzetten op gezondheid. Ouders en school kunnen elkaar versterken bij het bevorderen van een gezonde leefstijl van kinderen. Jong geleerd is oud gedaan.

We zien dan ook graag dat onze leerlingen gezonde tussendoortjes nuttigen op school. Een stuk fruit of rauwkost is immers beter voor kinderen die volop in ontwikkeling zijn, dan snoep of croissantjes met chocoladepasta.

Op woensdag en vrijdag is het onze fruitdag, dan hebben alle kinderen fruit (of groente) bij zich als pauzehap.

Illustratie in footer