Afspraken en procedures

Om alles goed te laten verlopen hebben we op school afspraken met elkaar gemaakt.

Mobiele telefoon

De leerlingen mogen een mobiele telefoon mee naar school nemen als dat noodzakelijk is. Deze telefoon staat de gehele lesdag uitgeschakeld. Meenemen van een telefoon gebeurt onder eigen verantwoordelijkheid; de school kan niet aansprakelijk worden gesteld bij verlies, schade en/of diefstal.

Eten drinken

De kinderen krijgen ’s morgens de gelegenheid om op een vast moment iets te eten en te drinken met elkaar. U kunt denken aan een gezond tussendoortje (fruit of groente). Tussen de middag eten de kinderen met de leerkracht in de groep. De kinderen nemen zelf eten en drinken mee. Ook dan stimuleren wij gezond eetgedrag en vragen hiervoor uw medewerking. Wilt u naast het brood toch iets extra’s geven doe dit dan in de vorm van fruit, groente, stukje kaas of rozijntjes.

Verjaardag

De verjaardag van de kinderen wordt in de klas gevierd. Iedere leerkracht heeft daarvoor z’n eigen feestelijke tradities. De kinderen mogen ook langs de leerkrachten voor een sticker en een felicitatie. Een traktatie voor de klasgenoten is natuurlijk leuk, maar het feestelijke zit hem niet in de omvang van de traktatie. Gezonde hapjes worden op prijs gesteld, kijk bijvoorbeeld eens op gezond-trakteren.nl voor inspiratie.

Festiviteiten

De school is een plek waar we leren, werken en vieren. Het samen vieren van mooie feesten vinden we belangrijk. Een actieve evenementenvereniging, die bestaat uit ouders en leerkrachten, verzorgt mooie activiteiten voor o.a. Kerst, Sint, Carnaval en Pasen. Ook het afscheid van groep 8 wordt groots gevierd!

Klachten

Als school voelen wij ons verantwoordelijk voor het realiseren van een veilige school met een prettig pedagogisch klimaat. Mochten er ondanks onze inspanningen toch zaken anders gaan dan u verwacht had, dan kunt u ons hierop aanspreken. Het beste bespreekt u uw bezwaren eerst met de betrokkene. Komt u er samen niet uit, dan kunt u bij de directie van de school terecht. In de meeste gevallen komen wij er in goed onderling overleg uit.

Bent u niet tevreden met de uitkomst, dan heeft u de mogelijkheid een formele klacht in te dienen bij het college van bestuur van MorgenWijzer. Ook kunt u naar de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). Zowel ouders en leerlingen als personeelsleden kunnen een klacht voorleggen aan de LKC.

Meer over de klachtenregeling leest u op de website van MorgenWijzer.

Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling

Wanneer er een vermoeden bestaat dat een leerling te maken heeft met een vorm van geweld of mishandeling in de thuissituatie, volgen wij de Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling. De meldcode zorg ervoor dat wij zorgvuldig te werk te gaan, door het verplicht volgen van een vijfstappenplan. Meer over de meldcode leest u op de website van MorgenWijzer.